O… laganju


Naiđoh nedavno na tekst sa podnaslovom-zaključkom „Autoritarni sistem obrazovanja omogućava učenicima da razviju sposobnost kako da veštije izbegnu kaznu“. Bi mi smešno, jer su sproveli naučni eksperiment da to dokažu, a meni to odavno izgleda savršeno jasno. Ne samo sistem obrazovanja nego i tzv. „domaće vaspitanje“ bar u ovoj našoj „kulturi“ su veoma tesno povezani sa laganjem. I ne lažu deca samo da bi izbegla kaznu, nego i da dobiju nagradu, pa posle, ako ih uhvate, onda lažu da ublaže kaznu i tako se sve vrti u krug.

Mala ili malo veća – laž je laž. I, nisu deca kriva. Recite molim vas, šta znači siktavo izrečena pretnja detetu koje, premoreno, u pretrpanom autobusu, hoće da spava/plače „Ako zaspiš/zaplačeš neću te nikad više voditi u grad!“ – pa to je notorna laž. A da i ne pitam gde je tu roditeljska ljubav? I šta ćete čuti kroz 25-30 godina od tog mališana kad bude igrao ulogu roditelja? Sa velikom verovatnoćom baš te iste glupe pretnje! Baš te iste laži.

Pokušajmo da ne lažemo druge (na kraju krajeva, ko laže treba da ima dobro pamćenje, da ne pomeša šta je kome i u kojoj prilici rekao :)). Nije toliko teško ne lagati – eventualno nešto prećutite, ali to nije laganje 🙂 A mnogo je teže da ne lažemo sami sebe, jer tu nije moguće prećutati, pošto znamo o čemu se radi 😉 Ali treba da se lečimo i izlečimo od laganja – to je kao da neki teret padne sa ramena. E sad, možete reći, kao u onom vicu – kad su pitali Muju što mu je noga u zavoju, a on rekao da mu je pao teret sa srca pa slomio nogu! – možete dakle reći da bez laganja ne može. Možda i nije moglo u životu kakvim ste živeli, ali je sigurno moguće i … ne brinite – nećete biti 100% usamljeni 🙂

I još – zašto je važno ne lagati – da bi vaša kritika onih koji lažu imala težinu. Budite dosledni – izađite iz kruga šarenih laža i paralaža – pročišćavajte sebe i oko sebe – nemojte dozvoliti da vas ućutkaju i uguše lažima.

E sad mi nedostaje završna parola, borbeni poklič 🙂 Jer tako lepo, poletno zvuči „Lažljivci svih zemalja, ujedinite se!“  (tako se dobija tj. već je dobijen „novi“ svetski poredak), a nekako mlako i izveštačeno i nesigurno „Istinoljupci svih zemalja, ujedinite se!“.

PS. Pošto se kaže „U laži su kratke noge“, da li su košarkaši najiskreniji? 😉

Овај унос је објављен под Društvo, O svemu i svačemu, Odnos prema životu. Забележите сталну везу.

5 реаговања на O… laganju

  1. nedodjija каже:

    uf…. dje me nadje….. ja to apsolvirala sa mojih dvadeset-i-nesto…. jer nisam mogla da zapamtim gde sam kakav utisak htela da ostavim…. 🙂
    al` ima i manu ! moja deca brzo ukapirala situaciju…( 😦 ) a komicno je kad ti dodje recimo 6-godisnje pa te gleda pravo u oci: tata kaze da mi je ovo doneo Deda Mraz…. a sta ti kazes ?
    a i imam zdravo veliki problem i da precutim…. a od nekog mojih godina se prosto ocekuje da primenim „diplomatiju“…. sto je dovoljno blizu laganju… pa imam problem… 🙂

  2. jamislimzuto каже:

    Evo, da se javim da sam svratila 🙂

  3. tatjanamb каже:

    Igrala sam basket, nisam niska, a posto si u „lazi kratke noge“ (moje nisu) = nisam lazljivica. Uraaaaa :lol:.

  4. noviinternet каже:

    Neoboriva logika 🙂 Ura za sportiste!

Оставите одговор

