Mehur od sapunice ili neprobojna opna?


Toliko “trebalo bi da” i toliko pitanja i problema kud god da se čovek okrene – lični i porodični izazovi svakodnevnog života, poslovni problemi (bilo da imate posao ili ne), problemi društva i države me podstiču da se pitam – da li su sve te prepreke zaista neprobojne opne koje nas guše ili sve više stežu ili je to iluzija koju namećemo sami sebi ili prihvatamo kad nam neko nametne?

***

Mlada žena u parku čvrsto drži za ruku dečaka od desetak godina kome je kosa do pojasa i koji povremeno vrišti – «poluautističan je» objašnjava ona natežući se s njim. (ne znam da li da je sažaljevam jer ona života i nema, pitam se samo kakav je bio prenatalni razvoj tog deteta, kakve su mu gene preneli, kojim lekovima/vakcinama upropastili)

***

Na reklami krava nosi dečaku školsku torbu, uz tekst «uz mene svaki dan» (pa zar to dete nema nekog na dve noge ko će s njim biti «svaki dan», zar nije dokazano i potvrđeno da je kravlje mleko neprimereno ljudskim mladuncima – ono što je u nekom trenutku u istoriji uzeto kao minimalna dopuna u ishrani beba (i od čega deca i imaju grčeve), sad je postalo obaveza – mladi organizmi se pune hormonima, kako onim svojstvenim kravama i bikovima, tako i onim iz antibiotika kojima se kljukaju te životinje na farmama da bi ih zalečili od mastitisa (gnojne upale vimena))

***

Besmisleni naziv «parada ponosa» – neposredna asocijacija na narodnu «Čega se pametan stidi, tim se lud ponosi.» (Niko zapravo ništa i ne misli – nego se svaka u «medijima» plasirana vest uzima u diskusiju. Mediji su nas preoblikovali u mediokritete i još niže od toga, zahvaljujući veštinama nastalim na osnovi zloupotrebe psiholoških zakonitosti. I svi smo se upecali na mamac «slobode izražavanja», pa se o svemu samo priča i priča i priča… )

***

Fakulteti nabavljaju detektore bežične kominikacije, jer na ometače signala nemaju pravo – i nastavljaju igru «lopova i žandara». (Oni koji se provuku pomoću prepisivanja ili na neki drugi nedostojan način dospevaju i na važne položaje – šta se može očekivati kao dobrobit za društvo od takvih?)

***

Neuspešni studenti se bune tražeći sve manje poena za upis godine, a o znanju, obrazovanju i vaspitanju slabo ko više i misli. (U ovo doba godine možete često čuti u blizini fakulteta: „celu noć sam učio, al me obori…“ – stvarno nema smisla što toliki trud nije priznat!)

***

Hrana je sve skuplja i sve nekvalitetnija, bazičnih namirnica je sve manje, a sve više svega i svačega «sa ovim ili onim ukusom» – sve to čini da mi je nekako ukus života bljutav. Skoro sve je nakaradno, ili je to samo meni muka? Po ovako lepom danu imati ovakve misli je još gore nego ih imati neke hladne, tmurne kišne večeri…

***

Vapaji mnogih iz virtuelnih oaza raštrkanih po beskraju interneta – da li će se probiti u realni svet i popraviti ga ili pak doprineti da mehur od sapunice postane neprobojna opna?

PS. A ja i dalje verujem da možemo zaista lepo da živimo (samo mi je danas jedan od onih dana – varijanta PMS  koja glasi «Pesimističko-malodušni-sindrom»)

Овај унос је објављен под Društvo, Manipulisanje javnosti, Odnos prema životu, Svakodnevica, Zdravlje и означен са , . Забележите сталну везу.

14 реаговања на Mehur od sapunice ili neprobojna opna?

  1. nedodjija каже:

    e, alal ti plajvajs !
    „da li su sve te prepreke zaista neprobojne opne koje nas guše ili sve više stežu ili je to iluzija koju namećemo sami sebi ili prihvatamo kad nam neko nametne?“
    iz duse mi govoris ! al` vise nemam zivaca cak ni da formulisem sta sve vidim kao pogresno i naopako…. toliko toga ima !
    jedan dobar deo problema se da resiti ako se vanjski svet prosto ignorise sa sve njihovim besmislicama i ako zivimo sopstveni zivot po sopstvenim nacelima…. medjusobno povezivanje takvih koji imaju sopstvene zamisli o zivotnim vrednostima je vise nego neophodno….! a onda, kad decu sami naucimo da odvoje zito od kukolja, tad ni ocene na fakultetu nece biti neki problem (a kol`ko se ja nesto secam, ni jednu matematiku nisam mogla poloziti ako je nisam ucila bukvalno oba semestra…. noc manje ili vise mi nije zaista igrala nikakvu ulogu….)
    a o hrani…. sta da ti kazem…. intenzivno gledam kako da se docepam nekih 5-6 ari placa ovde gde zivim i da pocnem da snabdevam svoju porodicu sama….
    🙂

    • noviinternet каже:

      Hvala ti – podrška mi znači puno 🙂 U pravu si – i za međusobno povezivanje nas i naših virtuelnih oaza i za matematiku i za decu i za 5-6 ari – i ja puno o tome mislim.

      A deci nije lako – ako im „otvoriš oči“ – vide da su u manjini (naravno, manjina je u pravu :)), ali koji put pogledaju i u šarenu bučnu gomilu, a ponekad možda i pomisle „blago njjima“…

  2. TetkaSaveta каже:

    Uh, ti pod hitno da prestaneš da čitaš štampu 😦 ja sam uvek iskrena pa ću i sada 😦 gledano sa strane kao da ti je duša zatrovana lošom situacijom, da li ti baš ništa ne vidiš svetlo u ovom životu!
    Ne znam da li ti je samo ovo tekst napisan da privučeš čitanost, ili je ovo tvoja stavrnost! Ako je stavrnost pod hitno na čišćenje energije, masažama, meditacijam i sl. jer ćeš uskoro ovakvim načinom razmišljanja da upadneš u tešku depresiju! Tekst ti je jako depresivan, znam da je to stavrnost što si napisao, ali imam utisak da je tebe baš pogodila, jer nemaš mehanizam odbrane!
    Oprosti na iskrenosti, pozz

    • noviinternet каже:

      Uh, vala da znaš – baš me pritislo 🙂 (ili je to za :(?). Ne čitam novine, nemam TV u stanu… Što se tiče mehanizma odbrane – kad bi se neki prodavao, bar polovan 😉 koristio bi mi 🙂
      Trenutno radim dva odgovorna posla, imam i neke porodične obaveze, a kud god se okrenem (kad ne gledam svoja posla) samo iskaču negativni primeri… Ja mislim da sve može da se sredi i da sve bude bolje, ali što bi rek’o Arhimed „Dajte mi tačku oslonca, pa u pokrenuti Zemlju!“, nema tačke oslonca…

  3. Wojciech каже:

    Znaš, moramo se probiti u realni svet…
    I ovaj tvoj post je u službi te misije.
    Samo napred, imaaš podršku! 🙂

  4. ivinsvet каже:

    Сурово реалан приказ наше стварности… Пар речи о свакој актуелној теми, а довољно да се мало тргнемо, довољно да схватимо да са својим мислима и ставовима нисмо сами. Има нас још…

  5. tanjatg каже:

    Sve do poslednje tvoje rečenice ja se pitah ima li nečeg lepog na ovome belom svetu, da bih najednom saznala da je kriv PMS tj. tvoje objašnjenje njega. Isti je bio razlog što sam onako cmizdrila kada si postavljao na blog one pričice, sećaš se? Samo što one nisu ni pesimističke, ni malodušne, nego sam takva bila ja. I sad mi smešno!
    Sjajan ti je tekst!

  6. Negoslava каже:

    Ne zameram. Dodju i meni takvi dani. Pa sam sva nikakva . I sve mi je obojeno svim nijansama sive. Bez ijednog belog ili plavog oblačka.
    Sva sreća, pa traje kratko. Mnogo kraće od kolone sivih tema i sivih slika koje mi se nižu pred očima.
    Možeš da budeš najlepši, najbolji, najsrećniji, najbogatiji naj čovek na svetu, ali je dovoljno da izadješ na našu ulicu i da te slike stvarnosti bace u bedak iz kojeg te svi psihijatri sveta neće izvući.
    Nego, izvini na pitanju, možeš li mi reći postoji li ovde način za poštovanje pravopisnog pravila o malo uvučenom početku svakog novog pasusa? Hvala.

Оставите одговор

