Najgluplji doživljaj u poslednje vreme: BusPlus 1500+, ja 1500- :(


Daje se na znanje virtuelnom komšiluku beogradskom da se pripaze BusPlus-ovaca, koji će vas rado „ošišati“ za 1500 din ako se „ne otkucate“. Pitate se kako znam? Il vam je već jasno šta se desilo, pa vas, eventualno, zanimaju detalji… OK, evo ih:

BusPlusica je bila mlada, lepa, sitna devojka u teget plavoj jakni sa veženim znakom. Mene nećemo opisivati, mada ni moja jakna nije loša ;). Ona je nosila insignije svog uvaženog poziva, i hitro je ulazeći u autobus „blokirala“ ekrančić, pa nije bilo moguće da naknadno obavim svoju građansku dužnost i „propištim“ prislanjajući kartu na automat.
– Blokirano je. Morate da platite kaznu.
– Koliko?
– 1500.
– OK.
– Platićete, iznenadi se ona.
– Aha, a šta bi bilo da neću da platim, da počnem da se svađam i derem na Vas?
– Onda bismo zaustavili autobus… (dalje je dosta tiho nastavila recitaciju o postupku, nije bilo potrebe da demonstrira silu, jer nije osećala da joj bilo kako pretim, niti da se nerviram), a onda zatraži:
– Dajte mi neki dokument da napišem kaznu…
– Ne.
– Recite mi ime… šta da pišem?
– Nema imena.
– Znači NN lice?
– Znači.
Otkucka ona koješta na svojoj spravici, koja malo zazuja i izbaci mi moju „doplatnu kartu“
– Izvolite.
Dam pare.
– Hvala, reče ona
– Molim, i drugi put, ljubazno odgovorim, na šta me čudno pogledala
– Morate ubuduće da se otkucavate čim uđete, posavetova me.
– Da, svakako, potpuno ste u pravu.

U autobusu je bio potpuni tajac za vreme ove scene, a i dugo posle.

Eto to je nagluplji događaj koji mi se desio u poslednje vreme, i ne ponosim se time, nego vas samo upozoravam da je bolje da idete:
a) peške
b) svojim kolima
c) minibusom
d) biciklom
e) motorom
a ako već idete autobusom, e onda ima samo tri mogućnosti:
a) otvorite četvore oči i otkucajte se pre nego što ONI uđu u autobus ili
b) otkucajte se čim uđete ili izaberite opciju c)
c) oni IN, a vi OUT 😉

Pozdrav iz oaze koja je u budžetskom finansijskom deficitu od 1500 din po glavi stanovnika 😦

Овај унос је објављен под Društvo, Odnos prema životu, Svakodnevica. Забележите сталну везу.

20 реаговања на Najgluplji doživljaj u poslednje vreme: BusPlus 1500+, ja 1500- :(

  1. ulicebeograda каже:

    Biram odgovor pod d)! Nije trebalo, ugred budi rečeno, da im daješ pare. Ne smeju ti ništa i oni to znaju. Kao vampiri, gde osete strah, tu se oslade. Treba svi da im damo do znanja da su nepoželjni i nemoćni.
    Pozdrav

  2. vuckovicnamestaj каже:

    Vidim da si tužan, ali meni smešno! ;), Sory

  3. nedodjija каже:

    Brate ! sto ne rece da te poducimo na vreme ! `si ti bre normalan da placas doplatnu kartu !? sta je tebi ?! ona nema pravo da ti trazi licnu kartu a ti nemas obavezu da je das ! samo policija ima to pravo, a komunalcima ako i das podatke – oni ne smeju da ih daju dalje ! najgore sto mogu da ti urade jeste da te posalju da izadjes iz autobusa – a ne mogu da ti uzmu pare ako ih dobrovoljno ne das ! evo pa procitaj uputstva:
    http://nedodjija.wordpress.com/2012/12/29/inicijativa-besplatan-javni-prevoz/
    sto ne pitas kad ne znas – nego sejes pare tako po okolini….?!
    bas mi je zao ! 😦

  4. Oloriel каже:

    Bila bi mi zanimljiva i pouchna dogodovshtina, da mi nije zao, jer su iskreno bezobrazni (nije da je narod cvecka,ali opet, neko treba da da primer, od negde mora da se krene). Kazem bezobrazni kao neko ko je svaki put platio kartu, kupio, otkucao, a redovno se namerache na mene zbog deteta i oce na njega jednogodishnjeg da mi uzmuzu istih ovih 1500 dinara. Znachi ja savetujem da stvarno se ljudi odluche za jednu od ovih navedenih opcija, ja jesam i mnogo manje ovakvih dogodovshtina imam za prichanje 🙂

  5. Danijela каже:

    Bogu hvala, pa se retko kada vozim gradskim prevozom…Ne znam ko bi preživeo da moram da koristim njihove usluge.
    Ono što znam iz priče sa drugima, jeste da je najbolja fora tražiti da kupiš kartu kod vozača. .Aparat im retko kada radi ( ili radi nakaradno – uzme im pare a ne izbaci isečak, pa vozač mora da ti vrati pare ) , a kontrolore onda možeš da mrčiš uzduž i popreko ako im nešto nije jasno 🙂

  6. malabreskva каже:

    Uvek me iznerviraju takve price, tipa „sta ti mogu, ne placaj nikom nista“. U ovoj zemlji stanovnistvo se deli na budale koje placaju sve i „pametne“ koji ne placaju nista.
    Mi koji smo vaspitani da platimo ono sto koristimo ispadamo glupi. Tako je to u zemlji seljaka.

    • noviinternet каже:

      Slažem se sa ispadnu glupi oni koji su lepo vaspitani, ali se ne slažem sa „u zemlji seljaka“ – pretpostavljam da hoćeš da kažeš „u zemlji u kojoj nema pravih moralnih vrednosti“ jer je to stanje u kome smo već dugo. I druga jedna stvar koju svi treba i u sopstvenim mislima i postupcima da ispravimo je to što je kod nas zapravo „poslušan“ sinonim za „dobro vaspitan“, pa tako „pristajemo“ na sve što nam „autoriteti“ nameću.

      • malabreskva каже:

        Ne bih rekla da je „poslušnost“, već društvena odgovornost i prosvećenost čoveka, koji je svestan da mora da doprinese tome da društvo bolje funkcioniše. Ne govorim ovde o ljudima koji su prinuđeni da se „snalaze“ da bi preživeli, jer sam upoznata sa situacijom većine ljudi koji jednostavno smatraju da nemaju obavezu prema nikome, jedino im je bitno da ostvare svoja „prava“ i da zeznu one „na vlasti“.

  7. ivinsvet каже:

    Оно што је Недођија написала стоји. Контролори немају право да те легитимишу у смислу узимања личне карте и сличних докумената, осим ако им ти сам, добровољно не даш.
    Комуналци имају право да те легитимишу, али не и да твоје податке дају трећем лицу. Податке могу да дају само судији.

    Од 16-те године, кад сам кренула у средњу школу, купујем маркицу. Иако сам имала директну везу на доплатним картама и увек је казна могла да се повуче, склони, поцепа, баци, редовно плаћам карту. Васпитана сам да ако нешто треба да се плати онда то није без разлога. Користиш одређену услугу, она мора да се плати.

    Од кад је кренуо БусПлус имам својеврсни гард према контрлорима само зато што неки од њих умеју да буду баш нељубазни. У почетку је било разних цимања.

    Пример 1.
    – Зашто нисте поништили карту?
    – То је месечна, никакав новац не скида да бих морала сваки пут да је куцам. Уз то, 20 година имам маркицу, немам навику да при уласку у аутобус јурим апарат да поништим карту.
    – Навикните се! (прилично дрско).

    Пример 2.
    Аутобус, она стоји на вратима. Заклонила апарат. Људи улазе у аутобус, врата се поштено нису ни затворила једном момку тражи карту.
    – Тек сам ушао – креће да поништи карту.
    – Не можеш сад да је поништаваш кад ти ја тражим карту на преглед. Дај личну карту.

    Пример 3.
    Славија, на станици ка Тргу чекам другарицу. Зауставља се трола, испред мене се отварају средња врата. Стојим испред врата, не планирам да уђем чекам неког, а он креће да урла:
    – Не можете да уђете овде, на ова врата се само излази!
    Ја га гледам као пала с Марса.

    Оне ситуације кад заустављали аутобусе и сами правили застоје у саобраћају код мене су будиле страховит револт да ми је падало на памет да их измлатим као волове у купусу. А иначе сам врло фина и кротка. Рећи ћу само да сам тада, тих дана, била грађански непослушна и нисам желела да им показујем карту. На њихово да напустим возило одговор је увек био:
    – Имам месечну карту, али нећу да Вам је покажем док држите возило у станици. Кад аутобус крене радо ћу Вам показати моју претплатну карту, али сада нећу јер немате право да заустављате возили и да на овај начин прегледате карте.
    Никад ме нису избацили.

    Опет сам претерала, али нисам дуго коментарисала код тебе, па ми нећеш замерити 🙂

  8. noviinternet каже:

    Vau! Pa da ja imam toliko teksta, to bi bilo objavljeno u nastavcima 🙂 Šalim se – hvala na komentaru. Ja inače idem pešice na posao, tako da gradski prevoz koristim samo na dužim relacijama i tada „platim“ vožnju, „pištanjem“ automata 🙂 Taj dan je nekako bio poseban, oluja se spremala, bilo mi je važno da stignem i ni kontrolor(ka) na ulaznim vratima nije mogla da me trgne iz razmišljanja i da „otkucam“ kartu na vreme… Šit hepens 😉

Оставите одговор

