Dilema


Posle skoro dve nedelje na Rajcu, opet sam u Šapcu 😉 Kad je vrelina sinoć malo popustila u dvorištu se skupila družina da čuje moje utiske. Uz Gvendolinu tu su Puki i Kraka, a i Zelja proviruje iz prikrajka – baš ne veruje Gvendolini, već je jednom ostao bez repa zbog njene „igre“.

– Pričaj nam – sve po redu, zapovedi Gvendolina i ugnezdi se kraj mojih nogu
– Pa, ima svega…
– A jel ima žaba, prekide me Kraka
– Videli smo jednu malo manju od tebe…
– Kre-kre, ponosito prokomentarisa Kraka
– … a bila je neobična, sa šarama kao tvoje, ali žuto-braon…
– Znači – pustinjska klima, čim je maskirna uniforma tih boja, stručno zaključi Kraka.
– Pa ne znam baš Krakice-žabice, Šabac je topliji nego Rajac.

U dvorištu – tajac! Zar je Rajac bolji nego Šabac?!

– A jel ima tamo mačaka, prekide Gvendolina tišinu
– Nema, tamo gde smo mi bili…
– Znači da to i nije neko mesto, prekide me Gvendolina.
– Ali lepo je zaista, ima puno šume, ptica… ima i gušterova…

Gušter Zelja uzdahnu – mora da je lepo biti gušter negde gde nema Gvendoline i njene familije.

– A jel imaju Kesten? upita opet Gvendolina
– Nemaju…
– Ha! Trijumfalno će Gvendolina – kakvo je to dvorište?
– Znaš Gven, Rajac nije jedno dvorište, tamo ima mnogo dvorišta, a i mnogo livada i drveća i to visokog drveća… Tamo ima bukava, breza i mnogo drugog drveća, a na jednom delu smo videli nepregledno more kupina u podnožju bukvi koje su visoke dvaput kao tvoj kesten.

Gvendolina zbunjeno poče da čisti nokte… Tad se začu jedno „Šuš-šuš“. To je zašumio Kesten da „pročisti grlo“:

– Gven, zaista ima visokog drveća, šumili su stari jablanovi pre puno godina, da ima drveća koje i njih nadvisuje, a bukva je baš jako drvo, od toga su se pravili i buzdovani…
– BUZ- šta? upita Puki
– Nešto kao ovo, reče Kesten, i pusti da jedan plod sa bodljikavim oklopom padne pored nas…
– Znam, to je naša daleka svojta (rodbina, prim. pis.) – zove se Volak Bodljikavi!
– E svašta s tobom, buzdovan samo liči na ovo, to je nešto što ljudi koriste, a napravili su po uzoru na nas, zevnu Kesten i nastavi da drema.

Tu je konverzacija malo zamrla – svi smo pomislili na poneku zloupotrebu onoga što ljudi koriste.

– Da vam pokažem jedan lep kamen sa Rajca? I stavim pred njih dvadesetak santimetara veliki komad žućkastog mermera sa linijicama kristala (kad saznam šta je tačno, ispraviću ovde u tekstu ;))
– Lep je, svi se složiše

Kraka ga preskoči iz mesta, Puki se lako uspuza uz gladak kamen a Zelja izjavi da je odličan kao ležaljka za sunčanje. Posle toga otpuzaše, odskakutaše i odgmizaše u svoje porodice, a Gvendolina i ja sedosmo da malo prezalogajimo. Na meniju 😉 je bila dinja sa šunkom. Dinja meni, šunka – Gvendolini.

– Znaš, Gven, ovako jedu i u Belgiji – dinju sa šunkom…
– Mljac, mljac,… onda možemo tamo i zajedno…
– Svakako, samo oni pojedu i šunku i dinju zajedno, njihove mačke ne dobijaju šunku, ali gostima sigurno daju, brzo se ispravih videći da se Gvendolina zamislila.

Nastavismo u tišini da večeramo – dinja sa malo meda i cimeta je vrlo lepa, a ni za šunku nije bilo zamerki 😉

– Ja mislim, mazno će Gvendolina na kraju, da je za TEBE bolji Šabac… Jer možeš da pričaš sa mnom, možeš da me maziš, a i da mi doneseš neku ovako lepu užinu 😉

Šabac ili Rajac? Za Gvendolinu nema dileme – Šabac!

Nije dolazilo u obzir da joj kažem da mi se tamo mnogo dopalo.

Овај унос је објављен под Društvo, Odnos prema životu, Svakodnevica. Забележите сталну везу.

Оставите одговор

