Pogled iznutra i razmišljanje spolja


Dragi virtuelni komšiluke 🙂 pomagajte! Mene i moj realni komšiluk hoće da oblože stiroporom!!! I to 5 cm debelim! To jest, neće nas, nego zgradu. Već smo okovani skelama:

Privremeni pogled iz mog privremenog boravišta :)

Privremeni pogled iz mog privremenog boravišta 🙂


I sad se ja borim za svoje pravo da zidovi mog stana ne dobiju stiropor, nego samo malter i krečenje. I u razgovoru sa ljudima iz firme koja radi te poslove na zgradi saznam:
„Znate, to mora po propisima i standardima, da bi zgrada dobila „zeleni pasoš“…“
Jasno mi je da je vrag odneo šalu – kad nešto dobije zeleni, a ja imam crveni, mislim pasoš, onda ja ne pripadam uz to nešto! Logično, zar ne? Šalu na stranu, ozbiljno su mi rekli i sledeće:
„Ubuduće će nove zgrade morati da imaju bar 10 cm stiropor, a u Evropi je već i 15cm…“
Naravno kad je nešto tako u Evropi, ko sam ja da se bunim i smatram da TO ne valja?! Ko može da se bori protiv standarda, propisa, reklama, jer, rekoše mi i ovo:
„Pogledajte i na Internetu, sve je to provereno i kvalitetno, ništa nije štetno, a imaćete termičku izolaciju…“
Opet ja ponovim da ne želim to provereno i kvalitetno na zidu prostora u kome boravim, a oni će:
„Ali tako će se kod vas kondenzovati vlaga na zidu u stanu!“
E, tu već i ja njih zapitam:
– A kako, molim lepo, da se kondenzuje vlaga ako je zid malterisan i okrečen?
– Pa znate iz stana iznad i stana ispod…
Tu su videli da su se upecali u sopstvene prethodne tvrdnje, ono o proverenom i bezbednom metodu kao što je stiropor… pa ponovo počeše da me pitaju:
– A što Vi to nećete?
– Zato što trenutno nemam dovoljno novaca da imam kuću od prirodnog materijala građenu, nego stanujem u „državnoj“ zgradi iz doba socijalizma, pa moram da vas molim da me zaobiđete sa tim stiroporom. Osim toga, kad ste uopšte videli da bogataši oblažu zgrade stiroporom? To je materijal za sirotinju…“
– Znate šta, vidite vi sa nadzornim organom, pa kako on kaže, mi ćemo uraditi… Znate, da ne bude rupa na fasadi…
– Kako rupa, izmalterisaćete i okrečiti zid…
– Ali ne možemo 5 cm maltera da stavimo…
– Pa stavite 3!
– Ali ipak će biti nejednako, a i može kiša da podliva…
– Stavite limeni krović od 5 cm, ili stavite da ide malter lučno, koso, kako vam volja, da se kiša sliva, a ne podliva…
-… Ipak vidite sa nadzornim, prebaciše oni definitivno lopticu na drugi deo terena,..
Pozdravimo se u dobrom raspoloženju (ofarbaće mi prozore, pa ću im to posebno platiti) i svako nastavi dalje svoje poslove…

Ceo dan posle se mislim (ovo sve je bilo jutros oko 11h) kako zapravo oni nisu ništa krivi, i ne mogu da razumeju da rade pogrešnu stvar. Njima je važna zarada koju će dobiti, a ako „nadzorni“ kaže, ni „rupa“ im neće smetati. A eto, zbog te Evrope, mi svakakve novosmišljene propise moramo poštovati, a sve više zaboravljati, potiskivati, čak i zabranjivati prirodne i normalne stvari…

PS.
Obavestiću vas o ishodu svoje „antistiropor akcije“ 🙂

Овај унос је објављен под Ekologija, fotografije, Manipulisanje javnosti, Svakodnevica. Забележите сталну везу.

5 реаговања на Pogled iznutra i razmišljanje spolja

  1. Negoslava каже:

    Bež’ ti u kuću, tamo si sam svoj gazda.

  2. vuckovicnamestaj каже:

    Bojim se da je stvar svršena! 😉 Poslušaj ti Negoslavu.

  3. Повратни пинг: Prozor u svet | noviinternet1987

Оставите одговор

