Džez, bluz i moleraj


Prolazeći danas pored šabačkog pozorišta, pogledam, kao i uvek, šta ima na repertoaru, računajući da ću se, kao i mnogo puta pre – razočarati. Naime, ovo pozorište ima veoma neobičnu osobinu – nema predstava za vikend – nego samo radnim danima, pa i to naravno ne svaki dan…
Kad – prijatno iznenađenje. Em ima nešto, em je ulaz besplatan!
To nešto je „Šabački fest 2013“ – džez i bluz festival, i to već 13. po redu (to za njih – za mene – prvi :)). U najavi dva koncerta, prvi od 20h30. Može, nije mnogo kasno, i odlučim da odem. Nastupaće „„Tavitjan bradrs“ iz Skoplja“ kako su ih najavili. Ne poznajući ni jednu vrstu muzike, pa ni džez, nije me čudilo što ne znam ko su. Bilo mi je neobično prezime za orkestar iz Makedonije, ali, dobro, kakve veze ima kako se zovu.

Sala pozorišta je bila polupuna kad je najavljivačica izašla da kaže par reči. Tako saznam da su braća nasledila talenat za muziku od oca, koji je bio bubnjar u (nekad, a čini mi se još uvek čuvenom) sastavu „Leb i sol“. U toku koncerta nešto kasnije, stariji od braće je rekao da su pre ovog gostovanja bili po prvi put u Jermeniji – postojbini svojih predaka, a da su u Šapcu već treći put :).

A onda je krenulo… Njih su trojica, dva brata Tavitjan i gitarista i bas gitarista (a tek tog iznenađenja za mene – električni bas je Olio pored Stanlija – klasičnog basa) koji se čini mi se zove Jašar(ski) – izvinjavam se ako je greška.
Jedan brat, stariji (onaj koji je pomenuo taj put u Jermeniju, na potpuno čistom srpskom) – svira sitni:)sajzer, jer je u odnosu na njega sintisajzer sitan :). Mlađi brat ima divan svetlucavi komplet bubnjeva. Blago njemu – njega kad je bio mali nisu grdili što lupa po ceo dan po kući! 😉

Ne mogu vam reći šta su svirali, jer naslove kompozicija niko nije najavljivao, ali, bez obzira na moju muzičku neobrazovanost, mogu reći da su svirali dobro, čak više nego dobro. Nekoliko solo deonica na bubnjevima su bile zaista virtuozno izvedene! Ne možete prosto da vidite njegove ruke, kako lete na sve strane, kao da ima cela četa bubnjara, a ne on jedan. Baš je bilo super!

A pošto je u mom narednom petogodišnjem planu da i ja umem da pravim muziku (moram da razbijem taj kompleks iz detinjstva što su me u prvom osnovne izbacili iz hora!), sad se samo dvoumim između sintisajzera i bubnjeva. Bubnjevi su mi prirodniji, neću „muziku na struju“ (mada mi se ta Bajagina baš dopadala, a dopada mi se i dalje). Ili da nabavim neki manji klavir?

Posle sat i po meni se malo prispavalo (iskrenost je na današnje vreme revolucionaran čin!) i izađam u hol pozorišta sa namerom da se vratim kući. Muzika mi se dopadala, ali mi je bilo dovoljno. Džez mi je nekada davno, ali i tada bez pamćenja izvođača i kompozicija, bio relativno omiljena muzika. Osnovna mu je prednost za mene što je to muzika bez reči. Ne prija mi verbalno ubacivanje tuđih emocija. Ali, kako onda, tako i sad, mislim da je to ipak muzika koja razdražuje, i koju ne treba „konzumirati“ u velikoj količini.

U holu je glasnost bila upravo ona koju odobravam (u sali su bili dosta jaki – kad se oseti bas u stomaku, onda je to jako, zar ne?) i ostanem da odslušam još jednu kompoziciju, uživajući istovremeno u izložbi koja je bila postavljena u holu. To su bile slike Ljubisava Milunovića, slikara iz Beograda. Nešto kao hiperrealizam. Neki motivi su se više puta ponavljali. Napr. molerska četka okačena o klin 🙂 A pošto ja sad nešto farbam, onda mi bi simpatično – vidi kako je čovek znao šta da izloži kad ja dođem 😉

__________
PS. Slika će da bude kad se vratim u BG, jer nemam kabl da spojim laptop i Sonija 😦

Овај унос је објављен под Svakodnevica и означен са , , , . Забележите сталну везу.

6 реаговања на Džez, bluz i moleraj

  1. MM каже:

    Bitno je da si se dobro proveo 😉
    A doživjaj je bitniji od racionalizacije…Više ume da kaže…Barem u mom svetu 🙂

  2. Milovanović Siniša каже:

    I nije loše po nekad na tren postati socijalan 🙂 na našu radost mislim zbog fotkica

  3. Zmajka каже:

    Eee, i mene su izbacili iz hora!! Ali obrnuto. Ja sam bila nastavnica, a deca su vodila hor. I izbacili me 😀

Оставите одговор

