Da li je Šekspir bio protiv Nove godine, i još ponešto na tu temu


Videli ste verovatno nekad scenu kad dve mačke sede nedaleko jedna od druge, reže jedna na drugu i naizmenično pokušavaju jednom šapom da ogrebu protivnika.

E, takvu jednu scenu gledam ja malopre. Gvendolina i Žukica neke čudne grlene zvuke prave, preteći uz to mašu repovima, i povremeno probaju jedno drugo da ošamare… Šta ću sad? Da li da se umešam ili ne? I šta da im kažem? Kako da opomenem i pozovem na toleranciju i dobrosusedske odnose? Šta se uopšte dešava?

Kad, Gvendolina ustade i dođe kod mene:
– S njim se uopšte ne može razgovarati! i, malo kao prezrivo pogleda Žukicu
On sedi na istom mestu i udubio se u čišćenje kandži desne šape, one kojom je zamahivao na Gvendolinu.
– Meni je to ličilo na svađu, a ne na razgovor… počnem ja, a Gven me prekide
– To je uobičajena fil-fel diskusija, takav je protokol, objasni Gven
– Fil-fel? Protokol?! Kesk se? (Tj. na francuskom: Qu’ est ce que c’est? = šta je to?), iznenadim se i malo nasmejem, ali vidim da je stvar ozbiljna, pa čekam nastavak objašnjenja
– Fil-fel diskusije su kad o FIL(ozofiji) diskutuju dve ili više mačaka, a na latinskom se mačka kaže…
– E to i ja znam, latinski naziv za mačke je Felix, probam i ja ozbiljno da se uključim u razgovor, kad se Gven zasmeja:
– Hehehehe! Nije feliks (to ti je lik iz crtaća) nego felis, ko te učio latinski?
– Davno, u prvom gimnazije, nije profesor kriv, nego moja zaboravnost…, nego tu imate i protokol?!
– Naravno, Gven liznu „diskusionu“ šapu, neki stavovi se moraju ozbiljno argumentovati!
– Hm, naravno… a o čemu je bila diskusija, mislim fil-fel :)?
– O Novoj godini i Šekspiru…
– Kakve veze oni imaju? prebiram po sećanju ono malo što je ostalo iz književnosti, da se ne zaletim opet kao sa latinskim…
– Ja mislim, poče Gven ozbiljno, da svoje stavove prenosimo u razne oblasti, i da se naše mišljenje o jednoj stvari može pronaći i prepoznati u sasvim drugoj. Šta ti misliš?
– Ovaj, ja…
– Pazi sad, ako je prethodni stav tačan, onda je jasno da je Šekspir bio izričito protiv Nove godine, pogotovu protiv načina na koji se SADA proslavlja!
– Ali kako je on onda mogao da zna kako će sada da se proslavlja?
– Daj, molim te, malo imaginacije…, pa svi veliki pisci je imaju, namignu Gven na mene i pomazi me po ruci, opasnica jedna, umiljato se ulaguje 🙂
– Misliš na mnogo…
– Naravno na „Mnogo buke ni oko čega!“
– Naravno, složim se sa Gvendolinom, (a vama priznajem da mi nije palo na pamet – to je ono pozorišno obraćanje publici, tzv. à part)
– Molim te fino, pucaju toliko da posle tri dana ne čujem dobro! Pa jel to normalno?!
– Nije, svakako da nije…
– I to zašto pucaju? Jer se datum promeni?!
– Pa može se i tako gledati…
– Jao, mi-jao! Pa nemoj sad i ti kao Žukica…
– A šta je on rekao?
– Da je Nova godina prilika da donesemo dobre odluke i da se promenimo…
– Pa, možda i možemo, bar malo, počnem sećajući se nekih novogodišnjih odluka…
– Ako možemo, onda možemo bilo kog dana, a ako se foliraš, onda ti ni Nova godina neće pomoći! Eto ti! I okrete se Žukici. On ćuti, ćutim i ja. Šta ćemo protiv njenih argumenata?
– Da te pitam, gde ćeš za Novu godinu? Gven ponovo nastavi da se razgovara sa mnom
– Pa, biću malo u ovoj sobi, a malo i u kuhinji…
– OK, onda ću ti praviti društvo, bespogovorno zaključi Gven. A ti, okrete se Žukici, ako hoćeš idi na Trg, ali nemoj posle da mi se žališ kako ti je bilo hladno i kako su mnogo pucali!
– Ehhh, uzdahnu smo i ja i Žukica

SREĆNA VAM SVIMA 14., a i 15. i 16. takođe, jer će 14. brzo da prođe 🙂

Овај унос је објављен под Uncategorized. Забележите сталну везу.

3 реаговања на Da li je Šekspir bio protiv Nove godine, i još ponešto na tu temu

  1. CaraDara каже:

    Gvendolina, mustro, pa što ne kažeš da si penzioner kao i ja 😀 http://karadara.wordpress.com/2013/12/19/penzionerska-nova-godina/ 1987 (ovo mi se baš sviđa 😀 ) ti želim sretnu sledeću, a i onu tamo, godinu! I Žukici a bogami i Soniju i onom novom maćom! p.s. Soni, molim te, dogovorite se ti i maći koji će iduće godine detaljno da uslika onaj „đedovski“ bicikl 😀

Оставите одговор

