Zdravije, a jeftinije – kako? (2)


Druga „porcija“ sugestija za zdraviji život, je, da podsetimo:

  1. Jedite manje obroke
  2. Koristite pastu za zube bez fluora
  3. Izbegavajte GMO
  4. Otvarajte prozore
  5. Smanjite nivo stresa
  6. Jedite artičoke
  7. Pravilno dišite
  8. Sunčajte se
  9. Ne koristite izbeljivače za uklanjanje mrlja
  10. “Iščetkajte” kožu pre tuširanja

Pridržavanje ovih sugestija svakako donosi neki napredak – ako ništa drugo, bar svest o određenom problemu i treniranje volje u sprovođenju odluke o načinu rešavanja tog problema. Nažalost, često su odluke tipa „ma ko će to…“, jer naprimer ko će ovde da jede artičoke? 🙂

Evo šta kažu za artičoke: Artichokes contain a potent chemical compound called Cynarin that helps regenerate and repair the liver. They are also powerful antioxidants and have been shown to reduce cholesterol levels. Artichokes are a great addition to any cleansing diet. Dakle, korisne su za jetru, organ od čijeg pravilnog rada zavisi mnogo. Da li ćete jesti artičoke ili ne, drugo je pitanje – prvo je da li ćete organizam, a time i jetru, opterećivati sastojcima koji su za njega i nju 🙂 štetni. Jedna skorašnja studija o namirnicama pokazuje da je preko 75% stvari koje se prodaju u samoposlugama pod „hrana“ – totalno, ali totalno nezdravo. Ali u onih 25% su vam i voće i povrće (a tu su antioksidanti i to snižava nivo lošeg holesterola) i bazične namirnice od kojih možete i sami nešto napraviti. Dakle, nećete ugroziti svoje zdravlje koristeći tih 25%, nego onih 75%!

Pravilno dišite – s tim u vezi je naravno i tačka 4 današnjeg spiska, kao i boravak napolju, što je već bilo na spisku ili će opet u nekom obliku da se pojavi, eliminacija štetnih materija iz stana/kancelarije da ne udišete svašta… ali i samo pravilno disanje, tzv. abdominalno disanje – što će reći uključivanje dijafragme u proces disanja. Činjenica je da je to muškarcima lakše, ali i žene mogu da nauče 🙂 Proverite: stavite blago ruku na stomak i dišite, ako se ruka pomera, znači, da i dijafragma radi, ako ne, onda promenite stil disanja i pri udahu opustite, „naduvajte“ stomak, pri izdahu stegnite stomak – ako još uvek tamo ima koji mišić 🙂 – izvinjavam se, nemojte se uvrediti, nemam ni ja „pločice“ – ovo je aluzija na našu, gradsku lenjost i mlitavost uopšte. I nije potrebno ići u teretane (tamo je i buka i nije vazduh čist) da biste učvrstili mišiće i pravilno disali. Ali morate vežbati u šetnji, pa makar to bila šetnja od sobe do kupatila… Uuups, izgleda da mi je danas ciničan dan u horoskopu…

Pravilno disanje donosi i više kiseonika u krv, pa posredno deluje pozitivno na ceo organizam, čak i na smanjenje stresa.

Sunčajte se – Naravno, sunčati se ne znači pržiti se na suncu, ležeći na plaži celog dana. I boravak napolju predstavlja sunčanje, čak i kad je (umereno) oblačno. Sunčajte se jer smo kao živa bića oblik života koji se razvio pod uticajem sunčevog zračenja i to ne može zameniti zračenje u solarijumu, niti zračenje od ekrana TV-a ili laptopa… Sunčajte se jer mnogim oboljenjima pogoduje boravak u zatvorenom prostoru. Sunčajte se jer ćete se lepše osećati, a i lepše izgledati nego bledunjavi 😦

Vitamin D se sintetizuje kad ultravioletni zraci sunca dodiruju kožu. Bez D vitamina nema ni apsorpcije kalcijuma, a bez njega mnogo toga ne valja, počev od koštanog sistema. Vitamin D smanjuje i rizik od kancera, dijabetesa i visokog pritiska, a i za ceo imuni sistem potpomaže da bude u dobrom stanju. Dajte svom telu bar malo vremena svakog dana napolju i na suncu… I, ne treba smetnuti s uma da gljivice, pa u tom smislu i kandida, vole hladna, vlažna i mračna mesta…

Ne koristite izbeljivače za uklanjanje mrlja – jer se sva ta hemija teško može isprati i bar pomalo ostaje na koži. Mnogo toga možete učiniti pomoću limuna i soli – probajte! Prvo se napravi limunada za radnika-cu koji/a 🙂 će da odstranjuje fleku. Onda se sa ono limuna što je ostalo na kori iznutra istrlja fleka, ili se fleka natopi sokom od limuna i još dobro posoli. Na taj način ćete fleku odstraniti (ima i drugih prirodnih načina), a so ionako nije zdrava, pa niste na gubitku (potrošićete je korisno, a ne – dodajući je u jelo).

Iščetkajte telo pre kupanja/tuširanja – investicija je četka sa prirodnom dlakom (i dugom drškom) a dobitak, mnogo veći od investicije, je u boljem kretanju limfe, otvaranju pora i čišćenju tela od toksina.

 

 

Advertisements
Овај унос је објављен под Ekologija, Obrazovanje, Odnos prema životu, Svakodnevica, Zdravlje и означен са , , , , , , , . Забележите сталну везу.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s