Da li ste probali da…


… skačete padobranom? Ja nisam 🙂

A još od detinjstva ne volim ono kad mi neko kaže, „…ajde probaj“, pa usledi ili kvazi-demokratsko: „svi su probali“ ili uvredljivo:“nemoj da si kukavica“. Ako su svi probali, to još ne znači da je to nešto dobro i korisno, a da me vređanjem navedu da nešto uradim, tek to ne ide…

Pa što onda gornji naslov? Zato što hoću da kažem da predloge treba razmotriti, pa ono što nismo probali da počnemo da radimo ako zaključimo da će nam biti stvarno korisno. I ne samo da počnemo pa da posle ostavimo, nego da budemo dosledni . Ovde pre svega mislim na aktivnosti vezane za zdravlje.

I tako, nastavljajući nabrajanje od prvog do stoprvog saveta, stigli smo do četrdesetprvog, pa vi oslušnite svoj organizam – ako nešto od ovoga oseti kao dobro – dajte tome šansu i da se ostvari.

41. Pojedite dobar doručak – bez doručka energija neophodna za fizički i/ili intelektualni napor se crpi iz organizma, dovodeći ga (a i nas :)) u situaciju da ne može da odradi posao, ili da nam treba više vremena, dovodi do nerviranja, dovodi do posezanja za kafom, cigaretom, gvaranom, čokoladom… ili do toga da se na brzinu i u dva tri zalogaja proguta nešto iz pekare i „zavara“ glad.

Doručak, kao deo dana treba isplanirati i uklopiti u posao. A to vrlo često, zbog loših navika, ne radimo. Prema tome, niko drugi tu nije kriv, no mi sami. Znam po sebi. Ako obezbedim dobro „gorivo“, onda su mi tog dana rezultati super, sve se lepo odvija… ali ako dopustim da ostanem bez doručka, stvari počinju polako da se iskrivljuju, koji put bude baš bez veze.

Šta ćete uzeti kao doručak je jedno pitanja, a kad – drugo i oba su vrlo bitna za organizam. Ukoliko jedete slatko veoma je dobra varijanta (a može da pripremi prethodne večeri i ponese na posao i u pauzi pojede) sa suvim voćem (po 2-3 suve šljive, kajsije, smokve se iseckaju, preliju sa malo vode, dobro je da malo odstoji, da omekša, tome se dodaju 2-3 supene kašike mlevenih semenki: lan, susam, golica, suncokret (sve sirovo) i leblebije (ali one treba da budu pečene), 1-2 kašike sušenih pšeničnih klica, 1 čajna kašičica kakaa i 1-2 supene kašike hladno ceđenog lanenog ulja. E to kad budete probali – videćete šta je dobra energija! Ovakav doručak godi celom organizmu.

Sad o doručku se može još pričati, ali to neka ipak jednom bude posebna tema.

42. Čitajte nalepnice na proizvodima – Vrlo jednostavan, a višestruko koristan savet. Videćete koji put i to da u velikom pakovanju ima samo 100 gr. proizvoda, a u manjem pakovanju drugog proizvođača npr. i čitavih 150 gr i još po povoljnijoj ceni (imam i konkretne primere, ali da ne pišem ovde). Videćete da negde ima previše hemije, videćete da je nešto pri isteku roka trajanja – videćete dakle, osvestiti (kako se to danas kaže) šta zapravo jedete. Jer na reklamici na pakovanju može da piše – „o% masti“, a na etiketici sitnim slovima vidite da je prepuno šećera! A ako reklamiraju da nema šećera, pogledajte da nije podmetnut otrovni aspartam… Šećera inače ima i u prelivima za salate, i u soku od paradajiza! Moje omiljeno jelo iz detinjstva – paradajiz-sos je baka uvek spremala tako što bi dodala pola kockice šećera, ali ovo što ima u prodavnicama ne prave naše bake, nego se pravi „po proizvođačkoj specifikaciji“ koja podrazumeva mnogo više od pola kockice šećera na šerpu sosa od paradajiza…

43. Prestanite da pijete kafu ili smanjite dnevnu porciju – Kofein utiče na žlezde sa unutrašnjim lučenjem, pa takvi stalni šokovi zapravo slabe imuni sistem, dovode do zamora žlezda. Mnogo je više štete nego koristi od kafe. Da je nama kafa prirodom dodeljena kao namirnica, onda bi rasla kao jabuka na drvetu, kao kupus na njivi… Ne treba postajati rob loše navike. Uzmite kakao (ne toplu čokoladu, jer je to praktično puding, a to je sada toliko veštačka stvar, da se ne može nazvati namirnicom!) i unećete naprimer vrlo zdravo gvožđe u organizam. Uzmite biljni čaj i kašičicu meda ili malteksa, uzmite cikoriju, ako već mora da liči na kafu.

44. Nemojte jesti posle 8 uveče – Ako se organizam opterećuje teškim obrokom uveče, onda ne može da se stvarno odmori u snu. Pri tom probajte da legnete da spavate bar oko 11 uveče, jer je sve posle toga napor za organizam – nismo napravljeni da noću „vilenimo“ a danju spavamo. Jedino opravdano nespavanje je zbog uživanja u ljubavnim igrama, ali se zato posle baš lepo spava… 🙂

Večera (obrok) oko 18h je najprihvatljivija. San će onda biti okrepljujući a sledeći dan početi sa lakoćom… A ako oko 9-pola deset baš ogladnite – pojedite neko voće ili samo salatu sa jogurtom (bez hleba i bilo čega drugog teškog).

Na ovaj način ćete i telesnu težinu držati u normali, a ako je trenutno veća, bez ikakvih dodatnih dijeta će se smanjiti na normalu.

45. Jedite zeleno povrće svaki dan – Zeleno povrće sadrži hlorofil, koji je vrlo sličan gvožđu po hemijskoj strukturi, tako da je koristan za krv. Hlorofil takođe neutrališe teške metale i druge zagađivače. Takođe, zeleno povrće je dobar čistač creva i spada u namirnice preporučene u slučaju povećane kandide.

Advertisements
Овај унос је објављен под Obrazovanje, Odnos prema životu, Seks, Svakodnevica, Zdravlje и означен са , , , , , , , , , , , , , , , , , . Забележите сталну везу.

Једно реаговање на Da li ste probali da…

  1. Повратни пинг: Otkad sam i zašto protiv demokratije | noviinternet1987

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s