Otkad sam i zašto protiv demokratije


Od prve da kažem, ne znam kakav će ovaj tekst ispasti – imam jednu, možda još ne dovoljno uobličenu misao iz koje se naslov rodio, pa ću je i napisati. Napisaću delom zato da ne zaboravim osnovnu ideju, a i da mogu posle da upotpunim.

Posle ovog uvoda, ako hoćete samo krajnji odgovor, preskočite „Razradu“ i pređite na kraj teksta.

Na ovo pisanje podstakli su me i neki tekstovi odjutros na Wordpresu. Dosta je jasno zašto je http://ivinsvet.wordpress.com/2014/10/24/чекај-стани-полако/ podsticajno, ali, kao u starom vicu: „Što god ti kažeš, ja mislim na seks!“ mene na demokratiju i „demokratiju“ odvedu i misli kao ova od Duška Radovića: ”Dva dana nećete raditi i mogli biste natenane da vaspitavate svoju decu. Ima roditelja koji to rade samo kada su u gostima ili kada imaju goste”, pa i sopstveni tekst u vezi sa pravilnijim načinom života: https://noviinternet1987.wordpress.com/2014/10/25/da-li-ste-probali-da/

Otkad sam dakle protiv onoga što se uglavnom izjednačuje sa pojmom „demokratija“? A to „ono“ je tzv. volja većine. Od jednog prastarog kaubojskog filma „Usamljeni su hrabri“ – gde (finansijska) moć oblikuje „volju većine“. Naravno – problem postoji odavno, i pre kauboja :), ali meni je, verovatno zbog poistovećivanja sa glavnim junakom, ostala ta gorčina zbog neshvatanja i odbacivanja „manjine“ koja ima pozitivne osobine na račun većine, koja te osobine nema. A sad vidim da su i političari zapravo u istom problemu, ali da su se izuzetno lepo snašli i obezbedili da njih kao manjinu (iako bez pozitivnih osobina) „podržava“ „većina„. E ovde je problematično i to podržavanje (v. film kod Ive, ako već niste) i to šta znači većina. Tako da sam protiv tog pojma „većine“ odavno, jer odavno znam koliko je 15% ili čak celih! 17% od populacije. Pri tom u populaciju niko ne računa maloletne, a među njima je (nadam se još uvek) najviše pametnih. Druga je stvar, i to je onda opet moj razlog što sam protiv demokratije, što se ta pamet suzbija (demokratski !!!!) na sve moguće načine – masovnim obrazovanjem i masovnim zaglupljivanjem. Svaka čast pojedinim učiteljima i profesorima, ali među njima ima nažalost mnogo onih koje je „demokratija“ uobličila prema svojoj slici i prilici, prema „svojim“ potrebama.

….

Nastaviću kasnije – pobeže mi jedna misao, pa kad je i ako je stignem 🙂 – nastavljam razradu teme, a odgovor na pitanje iz naslova „Otkad sam i zašto protiv demokratije“ je u najkraćem:

Odavno, zato što je lažna.

 

Овај унос је објављен под Demokratija, Dnevna politika, Društvo, Manipulisanje javnosti, Mediji, Obrazovanje, Odnos prema životu, Svakodnevica, Upoznaj samog sebe и означен са , , . Забележите сталну везу.

3 реаговања на Otkad sam i zašto protiv demokratije

  1. „ДЕМОКРАТИЈА КАО ДА НЕ ПРЕДВИЂА, ДА СЕ ВОЉА НАРОДА МОЖЕ УПРАВИТИ НА ЗЛО, ДА ВЕЋИНА МОЖЕ СТАЈАТИ ЗА НЕПРАВДУ И ЛАЖ, А ИСТИНА И ПРАВДА МОЖЕ ОСТАТИ БЛАГО НЕЗНАТНЕ МАЊИНЕ. У ДЕМОКРАТИЈИ НЕМА НИКАКВИХ ГАРАНЦИЈА, ДА ЋЕ ВОЉА НАРОДА БИТИ УПРАВЉЕНА НА ДОБРО, ДА ЋЕ ВОЉА НАРОДА ПОЖЕЛЕТИ СЛОБОДУ, А НЕЋЕ ПОЖЕЛЕТИ ДА УНИШТИ СВАКУ СЛОБОДУ БЕЗ ОСТАТКА“

    Николај Берђајев

    Поздрав!

  2. Plava Baklava каже:

    Zakon kaže da je demokratija da se:
    – psihopate leče samo dobrovoljno osim ako počine teško krivično delo
    – teško krivično delo u ovom slučaju ispade samo ubistvo
    – u medjuvremenu psihopate imaju pravo da mrcvare žrtvu slobodno i do mile volje

    Ima takvih divnih demokratskih prava još, do mile volje. Laž i farsa neopevana.

Оставите одговор

