Od 61. do 65.


Ako je neko po naslovu pomislio da su u pitanju godine starosti, od še’setprve do še’setpete, prevario se 🙂 To smo, u spisku od 101 saveta za zdraviji pristup život (a prema tekstu: http://adrenalfatiguesolution.com/101-easy-ways-detox/) stigli do 61. pa ćemo danas navesti novih 5, dakle, od 61. do 65. Što se verovatno najviše onih koji imaju oko šes’-sedam banki 😉 misli šta i kako sa zdravljem – to je poseban problem. Umesto da se radi na preventivi, da se mladi nauče kako da zdravije žive, sve je prepušteno stihiji – zdravstvene navike su spale na niske grane. A kao što je i Vini Pu spadajući sa drveta odbrojavao dokle je stigao, tako i ljudi prebrojavaju svoje zdravstvene probleme smatrajući da treba da ih imaju, i retko pomišljaju da mogu mnogo da učine sami za sebe, a time i za svoju porodicu (sadašnju ili buduću). Evo, naprimer, trebalo bi da:

61. Koristite dezodorans bez aluminijuma – zato što je aluminijum neurotoksin povezan sa Alchajmerom i rakom dojke. Pa kome to treba?! I zar ćemo namerno tako nešto stavljati na kožu – naš najveći organ, preko koga i dišemo… I to još pod pazuho gde ima tako puno žlezda koje se polako truju svim tim stikovima i sprejovima… Pozovite malo maštu u pomoć – zar se ne zakašljete kad udahnete malo dezodorans-spreja? E isto tako se „zakašlju“ i podpazušne žlezde, samo mi mislimo da to mi kašljemo 🙂

Stoga, ukoliko zaista želite detoksikaciju – ne dodajite štetne materije ni u hranu, ni na telo, ni u svoje okruženje (stan, kuća, kancelarija…)

Antiperspiranti – kako učeno ime za nešto što sprečava naše žlezde da rade ono za šta su stvorene i što su radile milionima godina… Ako vaš znoj nema lep miris – ne tražite jači dezodorans, nego pazite šta jedete – otpadne materije iz nezdravih namirnica telo pokušava da eliminiše, a jedan od načina je i preko znoja.

Postoje i prirodne kozmetike, ali ponesite lupu ;), pa pročitajte šta su sve sastojci, i tek kad lično vidite da nema aluminijuma i drugih sastojaka čija komplikovana imena samo jedno znače – bež’te od njih!

62. Pravite zdrave sokove ili šejkove – tako ćete dobiti dobru porciju vitamina, antioksidanasa, hranljivih sastojaka, vlakana… i kelj i avokado i mnogo drugog na šta verovatno i ne pomišljate, može da se kombinuje u zdrave napitke koji daju odličnu energiju, čiste telo, popravljaju raspoloženje, daju lepši ten…

63. Temeljito sažvaćite hranu – time pomažete sistemu za varenje, pljuvačka pomaže alkalizaciji, sporije jedenje daje priliku organizmu da vam signalizira kad mu je stvarno dovoljno. Kažu da je kineska izreka da treba napuniti želudac samo do 3/4. Ako ga niste rastegli preteranim unošenjem svega i svačega, onda je njegova (normalna) zapremina oko 400 gr, pa ako obrok ima oko 300 gr (čistih, hranljivih sastojaka) onda je želudac dovoljno napunjen i imaće posla (zavisno šta je to što ste pojeli) od 1 do 4-5 sati (a mnogo duže u slučajevima loših kombinacija hrane (i posebno mesa) ili prejedanja).

Obrok treba da traje bar 20 minuta da bi informacija „dovoljno, stop“ stigla u mozak, bila pravilno interpretirana i primenjena.

Prejedanje je često kod loših sastojaka, jer naša vrlo savršena laboratorija u stomaku konstatuje da nema dovoljno potrebnih sastojaka i „traži“ od vas da ubacite još nešto „u kljun“ 🙂

Temeljno žvakanje hrane, dobra kombinacija hrane, obrok koji traje dovoljno dugo – sve to popravlja rad sistema za varenje, normalizuje vam telesnu težinu, čini da ste efikasniji u svakoj oblasti delatnosti.

64. Skačite na trampolini – veseli način da se malo protresete, ne opterećuje kolena i druge zglobove – i pokreće cirkulaciju krvi i limfe. A pošto ćete se uz to skoro sigurno i smejati  dobijate i izuzetan lek – smeh! Sad se mogu nabaviti manje, koje možete i u dvorištu ili čak i u stanu postaviti i koji put priuštiti sebi malo detinjarija 🙂

65. Uzimajte pšeničnu ili ječmenu travu – ili neku drugu, svejedno. Bogate su hlorofilom, tim biljnim analogonom gvožđa, vrlo zdrave za imuni sistem, pročišćavaju krv i detoksikuju organizam. Možda od prve ukus ne bude naj-naj, ali kombinujte sa sokom od limuna i nekim začinima, pa ćete zapravo imati kao neku hladnu čorbu 🙂

 

Advertisements
Овај унос је објављен под Ekologija, Obrazovanje, Odnos prema životu, Zdravlje. Забележите сталну везу.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s