– – tj. dve crtice :)


Prva crtica:

Pita me juče mlađi kolega: „Kako ste, kako Vas služi zdravlje?“ I meni bi jasno da su mnoge naše uobičajene fraze istovremeno loši programi. Jer, vidite, nije zdravlje moj rob pa da me služi. Da parafraziram onog Francuza 🙂 , jednog od Lujeva 🙂 – „L etat, c est moi!“, jer neću pogrešiti ako kažem: „Zdravlje – to sam ja!“. Sve što radim i svi uspesi i svi neuspesi su rezultat mog zdravlja, kompletnog, psihofizičkog.

Pitanje u uobičajenoj konvezaciji bi zato trebalo da glasi: „Kako služite svoje zdravlje?“, a da odgovor zaista promislimo, i da ne bude samo kurtoazno: „Dobro, hvala na pitanju.“

Druga crtica, isto o roblju i gospodarima

Verovatno je postala otrcana parola sa nekog od prošlih protesta studenata: „Znanje nije roba!“, ali mi je pala na pamet zbog prethodne „crtice“. Tako isto može da se tvrdi i nije greška: „Zdravlje nije roba!“ Ali na tu ideju ću se drugi put vratiti. Sad ovo o znanju. Znanje nije roba, ali ne sme biti ni rob. Znanje je to koje treba da rukovodi, vlada, upravlja… A kako dospeti u to bajkovito stanje kad živimo u ovom i ovakvom životu – zahteva: a) malo duži esej (a ne jednu crticu 😉 ) i b) zahteva da se pametni udružuju…

Овај унос је објављен под Društvo, Duhovnost, Obrazovanje, Odnos prema životu, Svakodnevica, Zdravlje и означен са . Забележите сталну везу.

Оставите одговор

