Ja na sajam knjiga, kad tamo…


… „Istočnjačke priče u psihoterapiji“, autora dr N. Peseškijana. Bi mi zanimljiv naslov, primenim „proverenu“ metodu slučajnog virenja i tako izabrani pasusi mi se dopadnu i ja „povedem“ knjižicu kući 🙂

Razne priče su mi se dopale, uz neke ima i lepo objašnjenje u kojoj situaciji ih je autor primenio na svoje pacijente (a da je imalo efekta na razrešenje nekog problema). Neke priče su date samo za razmišljanje. Evo jedne od tih:

Svakom svoje

Došao mula u nekakvu prostoriju da drži propoved. Kad, tamo ne bejaše nikoga do jednog mladog konjušara, koji seđaše sasvim spreda. Mula stane razmišljati da li da govori ili da digne ruke i najposle upita konjušara: „Ovde nema nikoga do tebe. Misliš li da treba da govorim ili ne?“ Konjušar odgovori: „Gospodine, ja sam prost čovek i te stvari ne razbiram. Ali kad bih ja došao u štalu i video da su svi konji nestali i da je preostao samo jedan, ja bih tog jednog nahranio.“ Mula ovo primi k srcu i počne svoju propoved. Govoraše više od dva sata. Kad napokon završi, oseti se veoma srećnim i u ushićenju ustedne da i njegov slušalac potvrdi kako je njegova propoved bila nadahnuta, te upita konjušara o tome. Konjušar odgovori: „Rekao sam ti da sam prost čovek i da o tim stvarima ne znam mnogo. Kad bih pošao u štalu i video da su svi konji otišli i samo jedan preostao, nahranio bih ga. Ali mu ne bih dao ceo plast sena.“

Napomena.  Mula je narodni propovednik koji putuje od mesta do mesta

PS. Sad vidim da ima puno priča koje mi se dopadaju, pa ću verovatno uskoro preneti u virtuelni svet još koju 🙂

Овај унос је објављен под Duhovnost, Odnos prema životu, Popularna psihologija и означен са , , . Забележите сталну везу.

2 реаговања на Ja na sajam knjiga, kad tamo…

  1. Власник сам НОЛИТовог издања из 1992. године.
    Баш сам радознао да чујем ко је објавио књигу овог пута?
    Поздрављам.

Оставите одговор

