Uputstva i kako ih ko shvata


 

Evo još jedne priče iz knjige “Istočnjačke priče u psihoterpiji”:

Dobar uzor

“Hteo neki mula da zaštiti kćer pred opasnostima života. Kad je došlo vreme, a ona izrasla u istinski cvet lepote, odvede je na stranu i objasni niskost i podmuklost sveta: ”Draga kćeri, misli na ovo što ti kažem. Svi muškarci hoće samo jedno. Muškarci su prepredeni i nameštaju klopke, kako samo oni znaju. Ti uopšte ne primećuješ kako sve dublje toneš u kaljugu njihove požude. Ja ću ti pokazati put nesreće. Prvo se muškarac zanese tvojim lepim licem i divi ti se. Onda te pozove da izadješ s njim. Onda prodjete pored njegove kuće i on ti kaže da bi samo hteo da svrati da uzme svoj ogrtač. Pita te ne bi li htela da ga otpratiš do njegovih odaja. Onda te pozove da udješ i sedneš i ponudi te čajem. Slušate zajedno muziku i, kad dodje čas, on se odjednom baci na tebe. Tako si ti osramoćena, osramoćeni smo mi, tvoja majka i ja. Osramoćena je naša porodica, a naš ugled je propao.” Kćer ozbiljno shvati očeve reči. Neko vreme posle toga dodje, ponosito se smešeći i stane pred oca: “Oče, jesi li ti prorok? Otkuda si samo znao kako se sve odigrava? Bilo je tačno onako kako si opisao. Prvo se divio mojoj lepoti. Onda me je pozvao. Kao slučajno prolazili smo pored njegove kuće. Tu je, siromah, primetio da je zaboravio svoj ogrtač i da me ne bi ostavljao samu, zamolio me da ga otpratim do njegovih odaja. Kako pristojnost i zahteva, ponudio me čajem i ulepšao vreme prekrasnom muziom. Mislila sam na ono što si mi rekao i tačno sam znala šta mi se sprema, ali videćeš da sam dostojna da budem tvoja kći. Kad sam osetila da se približava trenutak, bacila sam se na njega i osramotila sam ja njega, njegove roditelje, njegovu porodicu, i upropastila njegov ugled i njegov dobar glas!”

 

Priča se tu završava. I nije ni važno šta je s njima bilo dalje, nego kako mi i na kojim osnovama dajemo uputstva drugima i kako ih oni mogu shvatiti… Kakav nam je odnos prema mladjima (deci, podredjenima na poslu…) i koliko i kada omogućavamo samostalnost, kako shvatamo autoritet sopstveni i kako shvatamo druge autoritete…

Овај унос је објављен под Odnos prema životu, Popularna psihologija и означен са , , . Забележите сталну везу.

Оставите одговор

