Vreme ili novac? Pare ili život?


Jel i vama dosadilo?

Šta?

Brige, neizvesnost, nemanje para, nemogućnost da sebi ili svojima priuštite nešto lepo – knjigu, duks, čokoladicu, izlet…

Za šta se opredeliti u dilemama iz naslova? Glasam za svoje vreme i svoj život. Imamo li mi vremena da ga trošimo na koješta? Tu čak nije u pitanju koliko ko ima godina, možda je zapravo mnogo gore ako mlađi troše svoje vreme nerazumno rasipajući snage. Treba li mi da trošimo svoje vreme na koještarije? Nije doduše nigde to napisano kao zapovest, ali bi trebalo: NE UBIJAJTE SVOJE VREME! Ubijanje vremena je smrtni greh – vrlo je jednostavno to zaključiti – tako skraćujemo sopstveni život.

U čemu je problem? U tome što ne znamo kako treba pravilno postupati, na šta treba svoje vreme utrošiti?

Mnoge umne glave su govorile o tome da treba mudro trošiti svoje vreme. Možete i celu pesmu „Nemam više vremena“ pročitati, ali ja ću ipak ovde izdvojiti samo par stihova Desanke Maksimović

„Nemam više vremena za duge rečenice,
nemam kad da pregovaram

….

Nemam više kad da se pridružujem
ni onima koji istinu dokazuju.
Nemam kad da se borim protiv hajkača „

Citiraću i pismo glumice Meril Strip

„Više nemam strpljenja za neke stvari u životu! Ne zbog toga što sam postala arogantna, nego jednostavno zato što sam došla do tačke kada više ne želim da gubim vreme na stvari koje me čine nezadovoljnom ili tužnom.

Nemam više strpljenja za cinizam, preterani kriticizam ili bilo kakve zahteve. Izgubila sam volju za udovoljavanjem onima koji me ne cene, nemam ljubavi za one koji me ne vole i ne želim da se nasmešim onima koji se ne smeše meni.

Neću da trošim više ni sekundu na one koji me lažu ili pokušavaju da manipulišu. Ne želim više ni da budem u blizini onih koji se pretvaraju, koji su nepošteni ili površni.

Ne tolerišem akademsku aroganciju i ne prihvatam popularnu trivijalnost. Mrzim konflikte. Verujem u svet pun različitosti i zato izbegavam ljude sa krutim stavovima i nefleksibilnim osobinama.

U prijateljstvu ne tolerišem nedostatak odanosti i izdaju. Ne slažem se sa onima koji ne znaju da daju kompliment ili reč ohrabrenja.

Teško mi je da shvatim ljude koji ne vole životinje. A povrh svega, nemam strpljenja ni za koga ko ne zaslužuje moje strpljenje!“

Navedena pesma i pismo nekako podržavaju moj jučerašnji tekst „Pare i ljubav“ (https://noviinternet1987.wordpress.com/2015/11/03/pare-i-ljubav/) – jer zapravo govore o drugom odnosu prema životu, kojeg su i pesnikinja i glumica postale svesne. Tačnije rečeno oba teksta konstatuju da ne valja ono na šta smo u našoj evro-američkoj civilizaciji naučeni.

I stoga, pošto smo svesni konceptualnih nedostataka i nepopravljivih grešaka sistema u kome smo, neophodno je konstruisati novi svet. Ne treba nam svet koji se vrti oko para, jer tu ljubavi nema. Treba nam svet koji se vrti oko sunca ljubavi, sloge, moralnih vrednosti, dece i porodice.

PS. Pismo Meril Strip preuzeto iz WordPress komšiluka: https://odknjigedoduse.wordpress.com/2015/10/31/otvoreno-pismo-glumice-meril-strip/

Овај унос је објављен под Društvo, Duhovnost, Ljubav, Obrazovanje, Odnos prema životu, Svakodnevica и означен са , , . Забележите сталну везу.

9 реаговања на Vreme ili novac? Pare ili život?

  1. Krlja каже:

    E možeš ovaj tvoj post da prihvatiš kao moj urađeni domaći zadatak, s obzirom da sam saglasan.

  2. Zmajka каже:

    Veoma lepo sročeno, baš i ja o tome mnogo razmišljam u poslednje vreme. Možda je kriza srednjih godina. Živeo život!!

    • noviinternet каже:

      Hm, pazi sad ovo: ne bi trebalo prihvatati tu sintagmu „kriza srednjih godina“ – ispada čovek kriv samim tim što je dospeo u te „srednje godine“. I, drugo, možda važnije, time se negira da stvari stvarno ne valjaju, nego kao u krizi srednjih godina se preuveličava, izmešta fokus i sl. Umesto da se pohvale ljudi što su počeli da misle. Ne treba to potcenjivati, jer mi nismo naučeni da mislimo o realnim stvarima upitno (o njihovom smislu), nego samo pragmatično (kako rešiti problem koji se pred nas postavi)… Uh, ovo je predugačko za odgovor, može se ceo esej na tu temu napisati…

      Zaključak: dobro je što misliš o tome svemu i treba tako!

      • Zmajka каже:

        Napiši esej, rado ću ga pročitati 🙂 znaš, ja o tome razmišljam u sklopu vaspitanja i dece a nedavno sam doživela pravo otkrovenje da treba da uživam sa decom i da ih pustim da i oni uživaju!

  3. Letnje igralište каже:

    I meni je isto svega toga dosta, kao i Meril, kao i tebi i Zmajki! Živeo život! Živeli slobodni mi! 🙂

  4. tatjanamb каже:

    Odlican post i citati ! Vrlo slicno mislim (mozda cak i isto). Trebalo je vremena za dosegnuti ovaj, usudjujem se reci, visi nivo razmisljanja ali – bolje ikad nego nikad 🙂 .

Оставите одговор

