Lego kockice novog sveta


U jučerašnjem, polu-šaljivom, polu-ozbiljnom tekstu o meni kao poenteru, ostala su mi (delimično i zbog želje da ne širim temu, kad je tako lepo bila (po mom mišljenju 🙂 ) poentirana 😉 ), ostale su mi dve-tri misli koje zahtevaju i zaslužuju dalju razradu.

Jedna je konstatacija o mnogim, lovačkim jezikom rečeno :), markiranim situacijama. I velikom, presudnom pitanju koje se uz to nameće: da li ja samo tako gledam stvari, pišem šta ne valja, nudim neka utopistička (sa gledišta ovog sistema) rešenja ili stvarno i nešto radim.

Ponešto i radim, i to mi čini zadovoljstvo. Zato koji put (možda za neke suviše očigledno didaktički) podstičem i čitaoce, tj. svoje virtuelne komšije da i sami još ponešto urade (ne umanjujući ni u jednom trenutku njihove doprinose uređenju i izgledu ovog našeg komšiluka). Jedna od mojih „akcija“ (kako se danas bezmalo svaka aktivnost zvučno naziva) je i ova koja je objavljena na WordPress-u

https://noviinternet1987.wordpress.com/2014/01/03/i-did-it-and-i-feel-very-fine-ili-sta-je-bilo-posle-zimskog-sna-i-jave/

Druga stvar u vezi sa jučerašnjim tekstom je takođe u vezi sa onim što zapažam, ali NE uradim ništa. To nije obavezno zato što nemam nečiju konkretnu podršku ili pomoć (ni za prethodno navedenu akciju je nije bilo), ali najčešće jeste to razlog. Taj neki nedostatak hrabrosti i povlačenje, ustupanje mesta drugima i njihovim stavovima, iako oni brane sistem za koji ja sa punim ubeđenjem smatram da ne valja, to mi ne prija i probam da analiziram da li su moji stavovi bili pogrešni, ili je to moje povlačenje pogrešno.

Dok na jednoj strani ja to još raspetljavam, na drugoj stižu ideje o novom boljem svetu i ja ih moram (bar za početak i bar ovde na WP) i pribeležiti.

Jedna ideja je, takođe na WP, i „Hektar zemlje Srbije“, jednu ideju mi je dao komšija „Tamo i ovde“ tekstom o mobi i pozajmici (dakle o nečemu što je u našem narodu postojalo i funkcionisalo). Dobre ideje o vaspitanju dece i odnosima u porodici imaju, izmedju ostalih, i „Zmajka“ i „Letnje igralište“… „Tinkture dr Šulca“ imaju vrlo kvalitetne tekstove o zdravlju i ishrani…

Tako izgledaju neke početne kockice. Znate i sami da su Lego-kockice, one prave, jako skupe. Ali, što kaže Lala u onom vicu: „Ako je, kasti, za džabe, ondak i ne valja!“ – tj. hoću da kažem da se od dobrog materijala dobre i trajne stvari i mogu izgraditi. Sve drugo doprinosi povećanju đubreta, a toga na ovom svetu imamo i previše.

Овај унос је објављен под Društvo, Ekologija, fotografije, Obrazovanje, Odnos prema životu, Svakodnevica, Uncategorized. Забележите сталну везу.

Оставите одговор

