Kako se osloboditi starih stvari?


Pitanje nije sasvim tačno, ali ne znam ni kako tačno da ga formulišem. Mada mi je postalo kristalno jasno zašto želim novi prostor za život – zato da ga ispunjavam onim delovima nameštaja, onim knjigama, onim slikama, onim odelom… koje sad odgovara mojim mislima, raspoloženju, željama.

U pitanju su dakle stvari iz stana: stotine knjiga, odelo koje uopšte ne nosim, posuđe koje ne koristim (imam ceo jedan „serviz“ za 12 osoba!), stare dečije igračke, stari, možda čak i neispravan televizor, pa opet knjige, pa raznorazne sitnice („ukrasi“)…

Sve je to čak i lepo i ima možda i vrednih stvari, među knjigama svakako i unikata – ali ja ih ne koristim. Da počnem da ih čitam (mada bi me za neke teško bilo naterati da počinjem – ima knjiga koje su mi od samog naslova odbojne – jednom mi je neko poklonio „Otrovno mleko maslačka“ – ne da mi nije palo na pamet da to čitam, nego ni knjigu da otvorim), da počnem da ih čitam trebale bi mi godine. Sigurno bi bilo i korisnih stvari, ali šta vredi čitanje bez primenjivanja naučenog? A da i ne širim temu na pitanje štetnog uticaja literature na pojedince ili i cele generacije.

Mora da je i Černiševski bio dospeo u ovakvo stanje i ovakvu situaciju, kad je napisao knjigu „Šta da se radi?“ 😉

Da otvorim antikvarnicu – treba da tražim dozvolu od države – oni sve rasprodadoše, ali meni bi tražili dozvolu, pa porez, pa PDV, pa ko zna šta još… Da iznesem na pijac da prodam, tražili bi mi pare za zakup tezge, pa još ta pijačna mafija…

Uhhhh – do sledećeg uključivanja laptopa, pozdravljava vas sve i želi lepe snove silom prilika kustos koji to nije iz jednog muzeja koji to nije…

 

Овај унос је објављен под Obrazovanje, Odnos prema životu, Svakodnevica и означен са , , , . Забележите сталну везу.

6 реаговања на Kako se osloboditi starih stvari?

  1. Miličica каже:

    Uh, ja imam problem s tim, kad god se nečega riješim, obavezno mi zatreba poslije izvjesnog vremena, pa taman da ga ranije nikad nisam ni pogledala… 🙂 🙂 🙂

  2. Negoslava каже:

    Eto, kupih ogedalo, a možda si imao jedno viška ;

  3. skitara0404 каже:

    Једноставно и практично: фотоапарат у руке, сликати са сваке стране, премерити, описати, па на Купиндо за мале парице…неко ће се обрадовати 🙂

Оставите одговор

